Pilates, FasciaMethod, Footbic, Asahi, Bailamama & äänimaljat

Ryhmäliikunta ja yksilöohjaukset

IMG 7290 – Kopio

Ryhmäliikunta ja yksilöohjaukset

Tällä hetkellä teen kehoa huoltavia tunteja yritysryhmille mm. Zoomin välityksellä. Kysy lisää sähköpostilla.

Ohjaamani lajit

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. Tunti sisältää myofaskiaalista liikkuvuusharjoittelua (liikkuvia, lempeitä venytyksiä), täsmävenytyksiä kireille lihaksille, kehonhallintaliikkeitä sekä pallohierontaa. Näkökulma on kuntouttava ja sopii hyvin myös palauttavaksi treeniksi. Tunti sopii myös raskaana oleville (ilmoitathan raskaudesta minulle hyvissä ajoin ennen tuntia).

Pilates

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jossa kiinnitetään huomiota mm. hengitykseen, keskittymiseen ja keskivartalon syvään tukeen. Tärkeä osa lajia on hallinta: tieto siitä, mikä osa liikkuu ja mikä taas pysyy paikallaan.

Ohjaamani pilates on ns. perustasoista ja käytän usein koulutukseni nimeä, joka on PilatesHealth. Se kuvaa mielestäni hyvin ideologiaani pilatesohjaajana. Haluan pitää ohjauksessa erityisesti kuntouttavan näkökulman ja keskityn paljon rangan liikkeisiin sekä yleensä meille heikkoihin lihaksiin. Tunti sopii kaikille lähtötasosta riippumatta.

Asahi

Asahi suomalaista tutkittuun tietoon perustuvaa terveysliikuntaa. Asahi suoritetaan kokonaan seisoma-asennossa. Tunti on rauhallinen ja se sopii kaikille.

Äänimaljat

Hetki omaa aikaa rentoutuen äänimaljojen kauniissa äänissä. Kysythän hoidon sopivuudesta etukäteen, mikäli sinulla on perussairauksia (mm. sydänsairaudet).

Yksilöhoito

Hoito tehdään maljoja keholla soittaen. Päälle mukavat lämpimät vaatteet, lisäksi päälläsi on huopa. Rentoutus kestää kaikkineen 45 tai 60 min ja se tehdään hoitopöydällä. Maljoja on käytössäni 11 erilaista ja lisäksi gongi, tuulikello ja meditaatiokellot

Parihoito

Maljoja soitetaan osittain keholla ja osittain tilassa. Käytössä on kaksi hoitopöytää. Rentoutus kestää noin 60 min.

Ryhmät

Yhdistän maljat yleensä dynaamiseen venyttelyyn. Ensin venyttelyä, sitten rentoudutaan maljoja kuunnellen. Minulla on 11 maljaa sekä koshi (tuulikello), tingsha (meditaatiokello) sekä gongi. Lattialla voi maata kyljellään, selällään tai vaikka vatsallaan. Koulukadun tilassa on alustat, tyynyt ja peitteet osallistujille. Päälle mukavat vaatteet ja vaikka villasukat. Kesto on noin 75 min, mutta  aikaa kannattaa varata 90 min.

Riikka 5 S
Kulhot 1 S
IMG 2538

Varaa aika

Ajanvaraukseen